Leerkracht instroomgroep
Van jou
- Je hebt een afgeronde PABO-opleiding óf gaat de LIO-fase van je studie in.
- Je hebt een open blik en reflecterende houding.
- Je kunt goed samenwerken.
Voor onze instroomgroep, die uitgroeit tot ongeveer 15 leerlingen, zoeken wij per januari 2025 een enthousiaste leerkracht. Wij zoeken een leerkracht die onze jongste leerlingen de wereld leert ontdekken door te spelen en te ervaren. In de kleuterbouw wordt gewerkt met thema’s die aansluiten bij de belevingswereld van de kinderen. Je werkt samen met de collega’s van de andere twee kleutergroepen. Nieuwe collega’s worden goed begeleid door de intern begeleider en de directeur. Daarnaast krijg je een maatje aan wie je praktische vragen kunt stellen.
We nodigen je ook uit om te solliciteren als je een deel van de vacature kunt invullen en/of wilt starten met je LIO stage in de onderbouw.
De Lijsterhof is een bruisende locatie, waar onze kinderen actief leren, zich veilig voelen en betrokkenheid tonen. Wij geven onze kinderen vol enthousiasme onderwijs vanuit een fris, modern gebouw en in een rijke en gestructureerde leeromgeving. Wij gaan ervoor dat elke leerling zich thuis voelt op de Fontein en de basis voor zijn/haar toekomst legt. Dit doen wij onder andere door thematisch te werken in de onderbouw, te werken met de Kanjertraining, de stevige didactische basis die we onze leerlingen meegeven en door vanuit onze ontwikkelteams ons onderwijs steeds onder de loep te nemen. Ons gezellige en hardwerkende team draagt zeker bij aan ons werkplezier!
08.00 | Je hebt alles voor de dag klaarliggen en drinkt een kop koffie met de collega's. |
08.25 | Je begroet de leerlingen bij de deur en start daarna met de kring. |
09.00 | De kinderen kiezen op het kiesbord wat zij gaan doen, daarna start het spelen en werken. In de kleine kring begeleid je een taalactiviteit. |
10.00 | Een hapje en een drankje voor de kinderen, terwijl jij voorleest. |
10.30 | Natuurlijk wordt er ook buiten gespeeld. Op het speciale kleuterplein spelen de kinderen op het verkeersplein en in de zandbak. |
11.45 | Lunchpauze. Jij eet boven in de teamkamer met de collega's, terwijl jouw klas een half uur wordt opgevangen door de onderwijsassistent. |
12.30 | Er wordt weer gewerkt en gespeeld rondom het thema. De onderwijsassistent werkt met een groepje leerlingen op de gang. |
13.45 | We spelen nog even buiten. |
14.25 | De dag wordt afgerond en de ouders halen de leerlingen weer op. Je spreekt een aantal ouders even op het plein. |
14.30 | Na schooltijd ruim je de klas op, heb je overleg met de onderwijsassistente over het programma van morgen en spreek je een leerling door met de IB’er. Daarna bereid je de lessen voor en rond half 5 sluit je de deur achter je. |